Svar på almindelige spørgsmål

  • Kan jeg vælge min egen pin-kode?

    Ja, med Eurocard kan du selv vælge en kode, som du let kan huske.

     

    For at kunne vælge din egen pin-kode, skal du ringe til kundeservice. Sørg for, at du har dit kort inden for rækkevidde, når du ringer.

     

    OBS! Af sikkerhedsmæssige årsager tager vi ikke imod kortinformation via e-mail.

     

    Vi sender dig derefter et bekræftelsesbrev med information om, hvordan du enkelt vælger din egen kode. Når du har modtaget brevet, skal du vælge din egen pin-kode inden 10 dage.

  • Hvornår er forfaldsdatoen for næste faktura?

    Eurocard fakturerer normalt omkring den 20. i måneden og fakturaen forfalder til betaling den 1. bankdag i den efterfølgende måned.

     

    Betaler du via girokort, vil du modtage dit kontoudtog ca. den 25. i måneden inden forfaldsdatoen.

     

    Betaler du via Betalingsservice fremgår dine betalinger af den månedlige oversigt, og betalingen sker automatisk.

    Faktureringsdato

    Forfaldsdato 

    18.11.2016

    01.12.2016

    15.12.2016

    02.01.2017

    17.01.2017

    01.02.2017

    16.02.2017

    01.03.2017

    17.03.2017

    03.04.2017

    18.04.2017

    01.05.2017

    15.05.2017

    01.06.2017

    16.06.2017

    03.07.2017

    17.07.2017

    01.08.2017

    17.08.2017

    01.09.2017

    15.09.2017

    02.10.2017

    17.10.2017

    01.11.2017 

    16.11.2017

    01.12.2017

    15.12.2017

    02.01.2018

  • Hvordan laver jeg en indbetaling til mit kort uden at have min faktura?

    Du finder altid dine indbetalingsoplysninger på fakturaen, men du kan også logge ind på Mit Eurocard.

     

    Hvis du vil foretage en ekstra indbetaling, så kan du:

    • Indbetale via indbetalingskort. I kodelinien tastes følgende: "71" "kontonummer" "81519706"
    • Du kan foretage en bankoverførsel til vores bankkonto 5295 - 001 000 9723 – husk at angive dit kontonummer.

     

    Vær opmærksom på, at det tager en ekstra dag med en bankoverførsel end med en indbetaling via et indbetalingskort. Det skyldes, at indbetalingskortet automatisk er tilknyttet din kortkonto.

  • Hvordan indgiver jeg en reklamation?

    Følg instruktionerne i skemaet og indsend en indsigelse.

  • Hvad er Mastercard SecureCode?

    Mastercard SecureCode er en sikkerhedsløsning, som mange netbutikker er tilknyttet. Det betyder, at du skal bekræfte dit køb med NemID eller en engangskode, som du modtager via sms.

 

  • Hvordan kan jeg handle trygt på nettet med mit kort?

    Betal med Eurocard i stedet for med dit Visa/Dankort, der er knyttet til din bankkonto. Så kan du i ro og mag gennemgå alle transaktioner, inden du betaler fakturaen.

     

    Følgende er vigtigt at tænke på, når du handler med kortet på nettet:

    • Opgiv aldrig dit kortnummer, koder eller personlige oplysninger i nogen anden sammenhæng, end når du skal betale.
    • CVC er den trecifrede kode til højre på underskriftsfeltet på bagsiden af kortet. Den kan du blive bedt om at oplyse, når du handler på nettet af sikkerhedsmæssige årsager.
    • Mange butikker informerer om deres sikkerhedsregler på butikkens hjemmeside.
    • Hvis du bliver debiteret for et fejlbehæftet køb, kan du reklamere over varen ved at kontakt os.
  • Kan jeg spærre mit kort for køb på nettet?

    Vi stræber efter at give vores kunder så sikre og enkle løsninger som muligt. I dag tilbyder vi ikke denne mulighed, men vi følger udviklingen tæt. Som kunde hos Eurocard er du dog altid beskyttet mod økonomiske tab – så længe du ikke har handlet direkte uagtsom med dit kort.

  • Hvor længe er kortet gyldigt?

    Gyldighedsperioden finder du på kortets forside under dit kortnummer. De to første cifre angiver måned, og de to sidste cifre angiver årstal. Kortet er gyldigt i hele slutmåneden. Vores kort er som hovedregel gyldige i tre år.

     

    Et nyt kort sendes automatisk til dig, når det er tid til at skifte det gamle ud.

  • Kan jeg hæve kontanter med mit Eurocard?

    Ja, i Danmark kan du hæve op til 30.000 DKK i kontantautomater pr. løbende 30 dage. Men det eksakte beløb, som du kan hæve, det afhænger af, hvilket kort du har. Bemærk, at der opkræves et gebyr i forbindelse med kontanthævninger.

     

      Pr. dag                Pr. løbende 30 dage
    Eurocard og
    Eurocard Corporate
    3.000 DKK 15.000 DKK
    Eurocard Gold og
    Eurocard Corporate Gold
    6.000 DKK 30.000 DKK
    Eurocard Platinum og
    Eurocard Corporate Platinum
    6.000 DKK 30.000 DKK

    Bemærk, at der ved hævninger i udlandet kan forekomme lokalt fastsatte begrænsninger, og at der er gebyr forbundet med kontanthævninger. 

     

    Pris og bestemmelser privatkortPris og bestemmelser firmakort

  • Hvad gør jeg, hvis kortet ikke fungerer?

    Kontroller at chip og magnetstribe ikke er beskadiget eller beskidt. I enkelte tilfælde kan det være butikken, som har tekniske problemer.

     

    Hvis kortet ikke fungerer efter gentagne forsøg, så kontakt os, og vi sender dig et nyt.

  • Hvad er en CVC eller CVC-kode?

    Det er den trecifrede kode til højre for underskriftsfeltet på bagsiden af dit kort. Koden skal ofte oplyses, som en ekstra sikkerhed ved betaling på nettet.

  • Kan jeg vælge min egen pin-kode?

    Ja, med Eurocard kan du selv vælge en kode, som du let kan huske.

     

    For at kunne vælge din egen pin-kode, skal du ringe til kundeservice. Sørg for, at du har dit kort inden for rækkevidde, når du ringer.

     

    OBS! Af sikkerhedsmæssige årsager tager vi ikke imod kortinformation via e-mail.

     

    Vi sender dig derefter et bekræftelsesbrev med information om, hvordan du enkelt vælger din egen kode. Når du har modtaget brevet, skal du vælge din egen pin-kode inden 10 dage.

  • Min pin-kode er spærret. Hvad skal jeg gøre?

    Hvis din pin-kode er spærret, så behøver du ikke at bestille et nyt kort. Ring til kundeservice, så hjælper vi dig. Sørg for, at du har dit kort inden for rækkevidde, når du ringer.
     

    OBS! Af sikkerhedsmæssige årsager tager vi ikke imod kortinformation via e-mail.

  • Hvordan opsiger jeg mit kort?

    Privatkort:

    Du kan opsige kortet, med 1 måneds varsel. Beløbet, du har betalt for at have kortet, refunderes forholdsmæssigt. Ved opsigelse inden for de første 6 måneder opkræves et gebyr.

    Pris og bestemmelser

     

    Firmakort:

    Du kan opsige kortet uden varsel. Beløbet, du har betalt for at have kortet, refunderes ikke. Kontakt os, hvis du vil opsige dit kort.

  • Hvad er Mit Eurocard?

    Ved at logge ind på Mit Eurocard kan du:

    • tjekke saldo, transaktioner og fakturaer
    • opdatere dine kontaktoplysninger
    • søge om at delbetale eller ændre kreditmaksimum, gælder ikke for firmakort
    • eksportere dine køb til Excel så du enkelt kan lave budget og/eller rejseafregning.

     

    Du logge nemt ind på Mit Eurocard ved at anvende NemID eller engangskoder via sms til din mobil.

     

    Har du problemer med at logge ind? Her finder du de mest almindelige spørgsmål og svar.

  • Hvordan kan jeg se mine fakturaer?

    Har du brug for at få information om din saldo eller dine transaktioner, inden du modtager din faktura? Log ind på Mit Eurocard eller hent Eurocard app'en. Så kan du altid holde dig opdateret.

  • Hvornår er forfaldsdatoen for næste faktura?

    Eurocard fakturerer normalt omkring den 20. i måneden og fakturaen forfalder til betaling den 1. bankdag i den efterfølgende måned.

     

    Betaler du via girokort, vil du modtage dit kontoudtog ca. den 25. i måneden inden forfaldsdatoen.

     

    Betaler du via Betalingsservice fremgår dine betalinger af den månedlige oversigt, og betalingen sker automatisk.

    Faktureringsdato

    Forfaldsdato 

    18.11.2016

    01.12.2016

    15.12.2016

    02.01.2017

    17.01.2017

    01.02.2017

    16.02.2017

    01.03.2017

    17.03.2017

    03.04.2017

    18.04.2017

    01.05.2017

    15.05.2017

    01.06.2017

    16.06.2017

    03.07.2017

    17.07.2017

    01.08.2017

    17.08.2017

    01.09.2017

    15.09.2017

    02.10.2017

    17.10.2017

    01.11.2017 

    16.11.2017

    01.12.2017

    15.12.2017

    02.01.2018

  • Hvornår skal min faktura senest være betalt?

    Betalingstiden for din faktura er normalt 10 dage, hvor første dag er den dag, du modtager fakturaen fra os, og sidste dag er forfaldsdatoen.

     

    Hvis du har et firmakort, kan du forlænge betalingstiden mod en merbetaling. 

  • Kan jeg forlænge betalingstiden på min faktura?

    Hvis du har et firmakort, kan du forlænge betalingstiden, hvilket øger din fleksibilitet, hvis du fx ofte er bortrejst.

    Vil du høre mere om forlænget betalingstid, så kan du kontakte corporate support eller den kortansvarlige i din virksomhed for at få mere at vide.

     

    Pris og bestemmelser firmakort

  • Kan jeg modtage min faktura i e-Boks?

    Med e-Boks slipper du for besværet med papirfakturaer og modtager istedet fakturaen direkte i e-Boks. Enkelt for dig – og godt for miljøet. 

     

    Du tilmelder din Eurocard faktura til e-Boks på e-boks.dk. Denne mulighed har du dog kun, såfremt du har et privatkort eller et firmakort med privathæftelse.

  • Kan jeg betale fakturaen via Betalingsservice?

    Ja. Du kan tilmelde din faktura til Betalingsservice, hvis du har et privat Eurocard eller et Eurocard Corporate med privathæftelse. Når du har tilmeldt betalingen til Betalingsservice, vil du ikke længere modtage en faktura med posten, istedet vil oplysningerne fremgå af din BS oversigt.

     

    Sådan tilmelder betalingen til Betalingsservice:

    • Alle oplysningerne, du skal bruge, fremgår af fakturaen. Hvis du er i tvivl, er du velkommen til at kontakte kundeservice.
    • For at framelde betaling til Betalingsservice:  Så kontakter du os, og vi hjælper dig.
    • Med Betalingsservice trækkes din betaling automatisk fra din bankkonto - servicen er gratis. Det eneste du behøver at tænke på er, at der skal være penge på kontoen til betaling af fakturaen dagen før forfaldsdato. 
  • Hvordan laver jeg en indbetaling til mit kort uden at have min faktura?

    Du finder altid dine indbetalingsoplysninger på fakturaen, men du kan også logge ind på Mit Eurocard.

     

    Hvis du vil foretage en ekstra indbetaling, så kan du:

    • Indbetale via indbetalingskort. I kodelinien tastes følgende: "71" "kontonummer" "81519706"
    • Du kan foretage en bankoverførsel til vores bankkonto 5295 - 001 000 9723 – husk at angive dit kontonummer.

     

    Vær opmærksom på, at det tager en ekstra dag med en bankoverførsel end med en indbetaling via et indbetalingskort. Det skyldes, at indbetalingskortet automatisk er tilknyttet din kortkonto.

  • Kan jeg betale min faktura fra udlandet?

    Ja, men du skal i så fald bruge vores bankoplysninger, blandt andet SWIFT-adresse og IBAN-nummer.

     

    Bank:
    SEB Bank
    Bernstorffsgade 50
    1577 København V

     

    Konto:
    5295-0010009723

     

    Swiftadresse:
    ESSEDKKK

     

    IBANDK:
    1952950010009723

     

    Såfremt betaling finder sted fra udlandet, og Betalingsservice (BS) eller FIK kortets OCR-reference (girokortets betalingslinie) ikke kan benyttes, er det muligt at foretage betaling direkte til ovenstående bankkonto. Vi gør opmærksom på, at et evt. bankgebyr pålægges indbetaler.

     

    For at vi kan identificere dig som indbetaler, er det vigtigt, at du skriver dit kontonummer under "Meddelelse til modtager".

  • Hvem kan delbetale?

    Har du et af vores privatkort, kan du vælge delbetaling, og muligheden gælder også for køb foretaget med eventuelle familiekort.

     

    Vær opmærksom på, at du skal have søgt om en kredit, før du kan delbetale en faktura. Du kan derimod ikke søge om delbetaling af en faktura, som vi allerede har sendt til dig. Du kan søge om en kredit og få svar direkte ved at logge ind på Mit Eurocard.

  • Hvad er et kreditmaksimum?

    For at kunne vælge delbetaling af din faktura skal du have en kredit knyttet til dit kort. At have et kreditmaksimum koster ikke ekstra. Du betaler først renter, når du vælger ikke at betale hele fakturaen.

     

    Du kan vælge et kreditminimum på 10.000 kr. (og vi anbefaler et max på 10% af din årsindkomst).

     

    Selvfølgelig er der fortsat ingen øvre købsgrænse for, hvor meget du kan handle for med dit Eurocard.

  • Hvordan ansøger jeg om at delbetale?

    Du kan ansøge om en kredit eller en forhøjelse af dit kreditmaksimum, og få svar med det samme, ved at logge ind på Mit Eurocard.

  • Hvor meget kan jeg delbetale på min faktura?

    Du vælger selv, hvor meget du vil betale, når fakturaen kommer, dog mindst 5% af fakturabeløbet (mindst 100 kr.), så længe beløbet er inden for dit kreditmaksimum. Mindste beløb som skal betales, står tydeligt angivet på fakturaen. Du kan selvfølgelig fortsat betale hele fakturaen på en gang. Har du derimod handlet ud over dit kreditmaksimum, skal det beløb også betales.


    Eksempel:

    Har du et kreditmaksimum på 20.000 kr., og du har handlet for 25.000 kr., så kan du kun delbetale 20.000 kr. af det totale fakturabeløb. Det betyder, at du, når du modtager fakturaen på 25.000 kr., skal betale mindst 6.000 kr. (20.000 kr. x 5% = 1.000 kr. samt 5.000 kr., det beløb på fakturaen, som overstiger dit kreditmaksimum).

     

    Havde du handlet for 20.000 kr., så vil den mindste betaling, der skulle betales, være 1.000 kr. (20.000 kr. x 5%).

  • Hvad koster det at delbetale min faktura?

    Det koster ikke ekstra at have en kredit i tilknytning til dit kort. Du betaler kun renter de måneder, hvor du vælger ikke at betale hele fakturaen.

     

    Under pris og bestemmelser kan du læse mere om de omkostninger, der gælder for dit kort. Du kan også se et regneeksempel på effektivrente, hvis du vælger at delbetale.

    Pris og bestemmelser for privatkort  

  • Hvordan ændrer jeg mine personlige oplysninger?

    Hvis du ændrer navn eller adresse i folkeregistret, så bliver oplysningerne automatisk ændret hos os. Kontakt os, hvis du har brug for at få et nyt kort.

     

    Vil du ændre din adresse til en anden, end den der står oplyst i folkeregistret, kan du logge ind på Mit Eurocard og sende din nye adresse via en sikret besked. Du kan også sende en skriftlig meddelelse til os med din underskrift. Husk, at du skal angive kontonummer. Send den underskrevne meddelelse til:

     

    Eurocard

    Postbox 351

    0900 København C

     

    Når du logger ind på Mit Eurocard kan du selv se og ændre dit telefonnummer og e-mailadresse. Tjek gerne, at oplysningerne er korrekte, så vi kan få kontakt med dig, såfremt det bliver nødvendigt.

  • Hvad gør jeg, hvis jeg mister mit kort?

    Hvis du taber dit kort, skal du altid spærre det så hurtigt som muligt.

     

    Du kan spærre det hos os døgnet rundt, ved at ringe 36 73 71 50 eller fra udlandet +45 36 73 72 40.

     

    Bemærk, at du altid skal politianmelde tabet. Hvis kortet er forsvundet i udlandet, kan du undersøge, om det er muligt at politianmelde direkte på stedet, ellers skal du anmelde sagen, så snart du er hjemme igen.

     

    Hvis du opdager uautoriserede køb eller kontanthævning på dit kort, kan du komme med en indsigelse

     

    I akutte tilfælde har vi mulighed for at hjælpe dig med nødkontanter, indenfor 48 timer.

    Kontakt 24-timers service:
    Tlf. +45 36 73 71 00

    For Eurocard Platinum og Eurocard Corporate Platinum:
    Tlf. +45 36 73 71 50

    Pris privatkortPris firmakort

     

  • Der er ukendte køb på mit kort, hvad gør jeg?

    Såfremt der er ukendte køb/kontanthævninger på dit kort, skal du kontakte os for at komme med en indsigelse.

  • Findes der mere information om et køb eller en kontanthævning end det, jeg selv kan læse mig frem til på mit kontoudtog eller på Mit Eurocard?

    Vi kan fortælle dig, hvornår købet præcis har fundet sted, og om købet eller kontanthævningen er godkendt med pin-kode eller MasterCard SecureCode. Vi har ingen kopier af kvitteringer, dette findes hos den aktuelle forretning.

  • Skal jeg henvende mig til jer eller til forretningen?

    Du skal altid henvende dig til forretningen først. Forretningen eller selskabet, hvor du har betalt for varer eller services med dit kort, er ansvarlig for eventuelle fejl i overensstemmelse med gældende lovgivning. Reklamationen skal derfor først rettes mod forretningen og ikke mod Eurocard. Men får du ingen hjælp af forretningen, så kan du henvende dig til os.

  • Jeg genkender ikke forretningen på fakturaen, men genkender beløbet. Hvordan kan det gå til?

    Eurocard er kun en formidler af betalinger, og vi behandler tredjehåndsinformationer, som vi modtager fra forretningens bank. Eurocard stræber efter, at formidlede budskaber som er korrekte, men det forekommer, at butikker videreformidler betalinger under et andet navn end det som står på butiksfacaden eller hjemmesiden. Dette kan også have noget med ejerforholdene at gøre.

  • Hvornår skal jeg spærre kortet?

    Hvis kortet er bortkommet, skal det altid spærres så hurtigt som muligt. Spær kortet når som helst, døgnet rundt, ved at ringe til +45 36 73 71 50.

  • Hvordan spærrer jeg mit kort?

    Du kan spærre dit kort døgnet rundt ved at ringe til os på telefon +45 36 73 71 50. Husk, at du skal politianmelde hændelsen. Hvis kortet er blevet stjålet fra dig i udlandet, så skal politianmeldelsen ske lokalt, alternativt hurtigst muligt, når du kommer hjem. 

  • Skal jeg politianmelde ukendte køb?

    Al kriminel virksomhed skal politianmeldes. Selv ukendte køb.

  • Hvordan indgiver jeg en reklamation?

    Følg instruktionerne i skemaet og indsend en indsigelse.

  • Hvor lang er behandlingstiden på en reklamationssag?

    Vores behandlingstid varierer alt efter travlhed i afdelingen, men vores ambition er, at behandle din sag inden for tre uger. Når du indgiver din reklamation, får du automatisk information om, hvor lang behandlingstid du kan forvente.

  • Hvad gør jeg, hvis jeg har reklameret, men nu opdager, at betalingen var korrekt?

    Informer os om dette så hurtigt som muligt via de kontaktoplysninger, du benyttede ved reklameringen.

  • Jeg ønsker ikke at lægge penge ud for at køb, jeg ikke mener, jeg har foretaget, hvad gør jeg?

    Hvis du vil indgive en reklamation, kan vi afhængig af situationen udsætte betalingen af det reklamerede beløb. 

  • Får jeg et nyt kontoudtog, hvis I krediterer min konto?

    Du får ikke et nyt kontoudtog, men krediteringen vil fremgå af næste kontoudtog.

  • Hvad gælder i tilfælde af at et flyselskab går konkurs?

    Hvis et flyselskab er gået konkurs, og du har booket og betalt en rejse med dit kort, skal du i første omgang kontakte flyselskabet eller din rejsearrangør for mere information.

     

    Er der tale om en pakkerejse (f.eks. fly + hotel) skal du henvende dig til Rejsegarantifonden og gøre dit krav gældende over for fonden. Nærmere oplysninger fremgår af rejsegarantifondens hjemmeside. Er der tale om ”flight only”, men hvor der er tegnet konkursdækning (fremgår af rejsebeviset /kvitteringen), skal der rettes henvendelse til Rejsegarantifonden. Konkursdækningen kan alene tegnes ifm. private rejser – ikke firmarejser. Har du købt rejsen via et dansk rejsebureau, skal du kontakte rejsebureauet med henblik på afhjælpning og ombooking.

     

    Er det ikke en pakkerejse, og du ikke har tegnet konkursforsikring, kan du gøre indsigelse over for os og efter en nærmere undersøgelse er der mulighed for erstatning i et vist omfang. Erstatningen vedrører kun den del af rejsen, som ikke har kunnet udnyttes, og kun den del, som angår det selskab, der er begæret konkurs. Hvis du har købt rejsen via en rejsearrangør, får du ikke erstatning for reservationsgebyrer eller andre gebyrer fra rejsebureauet. Reklamationsretten gælder ikke for tilslutningsfly, transfer til og fra lufthavnen, hotel eller lignende. Kortets supplerende rejseforsikring dækker ikke udgifter forårsaget af flyselskabets konkurs. Du kan ikke reklamere over rejsen eller få kompensation for rejsen, hvis tilsvarende kompensation er udbetalt fra anden side.

     

    Når du reklamerer over et køb, skal du vedhæfte dokumenter, som underbygger, at flyselskabet er begæret konkurs, og at du har forsøgt at kontakte dem eller den rejsearrangør, hvor du har booket rejsen. Vedhæft også det svar, du har modtaget. Du skal også vedhæfte ordrebekræftelsen eller flybilletten, hvoraf dato for rejsen, bookingnummer/billetnummer, navn på passagerer, samt billettens pris fremgår.

     

    Vær opmærksom på, at hvis det kun er en del af rejsen, du ønsker at reklamere over, for eksempel hjemrejsen, eller hvis en del af rejsen er booket hos et andet selskab, skal prisen for den del, du ønsker at reklamere over, fremgå.

     

    Det er vigtigt, at vi får så komplette oplysninger som muligt, for at vi kan behandle din henvendelse så let og hurtigt som muligt.

  • Har I kopier af kvitteringer hos Eurocard?

    Nej, Eurocard er kun en betalingsformidler og al kommunikation med indkøbsstedet sker elektronisk. Indkøbsstedet arbejder derimod under bogføringsloven og har en pligt til at gemme betalingsdokumentation. Du skal derfor henvende dig til butikken, hvis du vil have en kopi af en kvittering.

  • Jeg har købt en vare, som er forfalsket, defekt eller ikke som forventet. Hvad gør jeg?

    Forsøg at løse sagen direkte med forretningen. Mange gange løser det hele sig ved at gå i dialog med dem. Hvis du ikke får hjælp af forretningen, kan du indgive en indsigelse. Følg anvisningen i formularen. Vær opmærksom på, at du først skal have kontaktet forretningen for en løsning, for at vi kan hjælpe dig.

  • Jeg har ikke fået min bestilte varer, hvad gør jeg?

    Du skal altid, først og fremmest, henvende dig til forretningen og spørge, hvorfor varen ikke er kommet. Hvis der findes en leveringsdato, skal du vente til den dato er passeret. Findes der ingen leveringsdato, kan vi ikke hjælpe dig, før der er gået 30 dage fra indkøbsdatoen. Hvis forretningen ikke kan eller vil hjælpe til med at få leveret varen, er det muligt at indgive en indsigelse hos os.

  • Hvordan arbejder Eurocard med sikkerhed?

    Det er vigtigt for os, at du føler dig tryg, når du anvender dit kort. Hver dag foretages millioner af korttransaktioner i butikker og på nettet. Alligevel er det meget sjældent, at noget går galt, eller en kunde bliver bedraget.

     

    Men skulle uheldet være ude, er du som kunde hos Eurocard altid beskyttet mod økonomiske tab – så længe du ikke har været direkte uagtsom i brugen af dit kort.

     

    Vi arbejder kontinuerligt med at opretholde sikkerheden. Dette gør vi via 24-timers overvågning af transaktioner, som vi betragter som mistænkelige. Vi har solid erfaring og gode rutiner med at håndtere eventuel mistanke om kortbedragerier, og vi handler hurtigt for at minimere skaderne.

  • Hvad skal jeg være opmærksom på med hensyn til kortsikkerhed?

    Her følger en række sikkerhedstips:

    • Behandl dit kort som den værdigenstand, det er.
    • Vær ekstra opmærksom, hvis nogen forsøger at fange din opmærksomhed i en butik eller ved en kontantautomat.
    • Del aldrig din pin-kode med andre.
    • Kontroller altid beløbet, inden du godkender et køb. Når du indtaster din pin-kode, godkender du samtidig beløbet.
    • Kontroller, at beløbet på bonen er det samme som på din kvittering.

     

    Taber du dit kort, så spær det hurtigst muligt! Du kan spærre kortet døgnet rundt på +45 36 73 71 50.

  • Hvad er phishing?

    Phishing betyder, at bedragere forsøger at få fat i følsom information via telefon eller e-mails. Det sker oftest ved, at du som kunde bliver bedt om at opgive dit kortnummer og din kode. Vi opfordrer på det kraftigste til, at du aldrig deler denne type information med uvedkommende.

     

    Bemærk, at Eurocard ikke beder om følsomme oplysninger som kortnummer eller koder via telefon eller e-mail.

  • Hvad er skimming?

    Skimming betyder, at bedragere kopierer den information, som findes i dit korts magnetstribe og med denne information skaber et falsk kort. Din kode kan opfanges med skjulte kameraer nær ved betalingsterminaler eller kontantautomater. Vi opfordrer på det kraftigste til, at du altid holder hånden over knapperne, når du indtaster din kode.

     

    Hvor kun betalingschip anvendes, dvs. hvor kun halvdelen af kortet stikkes ind i betalingsterminalen, kan magnetstriben ikke aflæses og kopieres – og dermed er der ingen risiko for skimming.

Se efter dette symbol!

Nu skifter Eurocard løbende kortene ud, så de har den nye kontaktløse funktion. Hurtigt, enkelt og trygt!

Læs mere om kontaktløse betalinger her

Selvfølgelig tør du handle på nettet!

Kortbedragere er kreative, og de finder hele tiden nye måder at forsøge at snyde systemet på. Men på Eurocard er vi også kreative.

Selvfølgelig tør du handle på nettetVi overvåger altid dit kortUkendte køb på dit kort? Reklamere!

Local currency please!

Når du betaler med kort i udlandet, bliver du ofte spurgt, om du vil betale i lokal valuta eller i danske kroner. Vælg lokal valuta - det tjener du næsten altid på!

Se flere rejsetips

Betal med Eurocard i mobilen!

For at du kan betale med Eurocard i din mobil, skal du lægge dit kort ind i de forskellige betalingsapp's/tjenester, som findes. 

Sådan kommer du i gang med mobile betalinger