Reklamation ved køb med kort

Du har som kortholder mulighed for at få hjælp af os, hvis du ønsker at reklamere over et køb eller en kontanthævning, hvis der er gået noget galt.

Udfyld den reklamationsformular, der passer til din henvendelse. Når du har indsendt din reklamation, får du inden for 10-15 minutter en bekræftelsesmail med et ID-nummer. Det er vigtigt, at du gemmer ID-nummeret, hvis du igen får brug for at kontakte os.

Noget gik galt ved mit køb eller min kontanthævning

Har du fx oplevet at blive opkrævet 2 gange for den samme vare, er blevet opkrævet for et køb du ikke har foretaget eller har du ikke modtaget dine bestilte varer, vil vi først bede dig om at forsøge at finde en løsning med forretningen. Får du ikke hjælp fra forretningen, er du velkommen til at foretage en reklamation hos os.

Vedhæft al den dokumentation, du har i form af kvitteringer, ordrebekræftelse, leveringsbekræftelse, og den skriftlige kommunikation, du har haft direkte med forretningen.

Reklamer uautoriserede køb eller kontanthævninger

Mit kort er tabt eller blevet stjålet

Omhandler din reklamation køb eller kontanthævninger på et stjålet eller et tabt kort, skal du spærre kortet med det samme, hvis det ikke allerede er gjort. Du skal også foretage en politianmeldelse og vedhæfte en kopi i din reklamation.

Reklamer over transaktioner på eller tabt eller stjålet kort

Køb eller kontanthævninger der ikke er foretaget af mig

Har du opdaget uautoriserede køb eller kontanthævninger, skal du hurtigst muligt spærre kortet, så der ikke kan foretages flere transaktioner. Husk også at melde de uautoriserede køb til politiet.

Reklamer over uautoriserede køb eller kontanthævninger

Svar på almindelige spørgsmål

  • Hvorfor skal jeg kontakte salgsstedet?

    Butikken du har handlet hos, har ansvaret for, når noget er gået galt med et køb. Derfor skal du først forsøge at løse problemet direkte med den.

     

    Hvis du ikke får hjælp fra salgsstedet, skal du reklamere til os så hurtigt som muligt. I forbindelse med din reklamation har vi brug for at se den dialog, du har haft med salgsstedet. Og vi anbefaler derfor, at kommunikationen sker skriftligt.

     

    Vedhæft også al dokumentation, der styrker din sag, fx e-mail, kvitteringer, leveringsbekræftelse, returkvittering etc.

  • Hvornår skal jeg spærre kortet?

    Hvis der er sket uautoriserede transaktioner på dit kort, eller hvis dit kort er blevet stjålet, skal du altid spærre det hurtigst muligt, efter at du har opdaget det, for på den måde at forhindre yderligere uautoriserede transaktioner.

     

    Kortet kan spærres 24 timer i døgnet på telefon +45 70 301 201.

  • Jeg genkender ikke et salgssted på min faktura, men genkender beløbet – hvordan kan det gå til?

    Vi er kun formidler af betalinger, og vi behandler tredjepartsoplysninger, som vi modtager fra salgsstedets bank.

     

    Vi har tillid til, at de givne oplysninger er korrekte, men det sker, at butikker videreformidler betalinger under et andet navn end det, der står på butiksfacaden eller hjemmesiden. Navn og sted på salgsstedet kan også have noget med ejerforholdene at gøre og kan derfor variere.

  • Hvornår skal jeg foretage en politianmeldelse?

    Kriminelle aktiviteter bør altid anmeldes til politiet. Hvis du har fået stjålet dit kort, eller hvis der er sket uautoriserede transaktioner på kortet, skal det anmeldes til politiet.

  • Skal jeg betale for et reklameret beløb?

    Du kan godt fratrække et reklameret beløb fra din betaling, men før du gør det, skal du kontakte vores kundeservice.

  • Jeg har brug for en kopi af en kvittering – kan I hjælpe mig?

    Vi kan ikke hjælpe dig med kopier af kvitteringer. Vi er kun en betalingsformidler, og al kommunikation med salgsstederne sker elektronisk. Salgsstedet er underlagt regnskabslovgivningen og har pligt til at gemme betalingsbilag. Du skal derfor henvende dig til butikken, hvis du vil have en kopi af en kvittering.

  • Jeg har købt en vare, der har vist sig at være forfalsket, defekt eller ikke lever op til forventningerne – hvad skal jeg gøre?

    Ofte løses sagen gennem dialog med salgsstedet, så prøv først at løse problemet ved at kontakte butikken. Hvis du ikke får hjælp fra salgsstedet, kan du indsende en reklamation.

     

    For at vi kan hjælpe dig, skal det fremgå af reklamationen, at du har kontaktet salgsstedet. Vi anbefaler derfor, at kommunikationen sker skriftligt.

     

    Vedhæft også al dokumentation, der styrker din sag, fx e-mails, kvitteringer, leveringsbekræftelse, returkvittering etc.

  • Jeg har foretaget en reklamation, men senere opdaget at købet alligevel var korrekt – hvad skal jeg gøre?

    Informer os hurtigst muligt via de kontaktoplysninger, du fik i autosvaret i forbindelse med reklamationssagen.

  • Hvad skal jeg gøre, hvis jeg ikke har fået den vare, jeg har bestilt?

    Inden du indsender en reklamation, skal du først og fremmest kontakte salgsstedet og spørge, hvorfor dit produkt ikke er blevet leveret. Hvis salgsstedet ikke kan eller ikke vil hjælpe, har du som kortholder mulighed for at indsende en reklamation til os - dog først efter at en evt. leveringsdato er overskredet.

     

    Har du ingen leveringsdato, kan vi først hjælpe dig 30 dage efter købsdatoen. For at vi kan hjælpe dig, skal det fremgå af reklamationen, at du har kontaktet salgsstedet, så vi anbefaler, at kommunikationen sker skriftligt. Vedhæft al dokumentation, der styrker din sag, fx ordrebekræftelsen.

  • Hvilke regler gælder, hvis et flyselskab går konkurs?

    Hvis et flyselskab er begæret konkurs, og du har booket og betalt en rejse med dit kort, skal du først kontakte flyselskabet eller dit rejsebureau for at få flere oplysninger.

     

    Har du betalt rejsen med kort, kan du reklamere købet. Og efter at der er foretaget en vurdering har du måske ret til en vis kompensation. Kompensationen vedrører kun den del af rejsen, der ikke kunne udnyttes, og kun den del, der angår det selskab, der er begæret konkurs.

     

    Hvis du har købt rejsen gennem et rejsebureau, gives der ikke kompensation for reservationsgebyr eller andre gebyrer til rejsebureauet. Reklamationsretten gælder ikke tilslutningsfly, transfer til og fra lufthavnen, hotellet eller lignende. Kortets rejseforsikring dækker ikke udgifter forårsaget af flyselskabets konkurs.

     

    Du kan ikke foretage reklamation eller få kompensation for en rejse, hvis en tilsvarende kompensation er blevet udbetalt andetsteds.

     

    Når du reklamerer over et køb, skal du vedhæfte dokumenter, der viser, at flyselskabet er begæret konkurs, og at du har forsøgt at kontakte det eller det rejsebureau, du har booket igennem. Vedhæft også det svar, du har fået fra dem. Du skal også vedhæfte en reservationsbekræftelse eller en flybillet med angivelse af rejsedato, reservationsnummer/billetnummer, passagerens navn og prisen på billetten.

     

    Husk, at hvis din reklamation kun gælder en del af rejsen, fx hjemrejsen, eller hvis en del af rejsen er booket hos et andet selskab, skal prisen for den del, du ønsker at reklamere for, fremgå.

     

    Det er vigtigt, at vi får et så komplet grundlag som muligt for at lette og fremskynde behandlingen af din sag.

  • Jeg har opkrævninger fra iTunes, Google eller PlayStation

    Hvad angår transaktioner inden for kategorien spil, skal du som kortholder først kontakte salgsstedet. Vi beder dig om at gøre det, uanset om du har en konto hos dem eller ej, da vores reklamation styrkes af de oplysninger, salgsstedet leverer. Det er kun kortholderen, der kan anmode om disse oplysninger, derfor skal du selv tage kontakt.

     

    Hvis du ikke får hjælp af salgsstedet, er du velkommen til at vende tilbage til os. Når du reklamerer, så vedlæg venligst en kopi af deres svar.

  • Jeg har indgået en tradingaftale – hvad skal jeg gøre?

    Når det gælder trading, har vi som betalingsformidler desværre ikke mulighed for at hjælpe. Du skal derfor kontakte salgsstedet direkte. Vi anbefaler dig at få juridisk bistand til at skabe klarhed over den aftale, du har indgået, og få information til, hvordan du videre skal agere.

  • Jeg har hver måned tilbagevendende transaktioner, som jeg ikke genkender – hvad kan det være?

    Gentagne månedlige transaktioner er som oftest et abonnement. Drejer det sig om et abonnement, du ikke kender til, kan du have accepteret et kampagnetilbud eller deltaget i en konkurrence om gavekort, mobiltelefoner eller en prøveperiode for et produkt, hvor man fx kun skal betale for portoen.

     

    Ved at have accepteret tilbuddet eller deltaget i konkurrencen har du som oftest også godkendt et midlertidigt abonnement og salgsstedets betingelser.

     

    Vi beder dig om først at kontakte salgsstedet. Hvis du ikke har mulighed for at komme i kontakt med salgsstedet, bør kortet spærres for at forhindre yderligere hævninger.

     

    Kortet kan spærres 24 timer i døgnet på telefon +45 70 301 201.

     

    Du finder information og vejledning vedrørende de ovennævnte typer abonnementer hos Forbrugerstyrelsen og hos Forbruger Europa.

  • Biludlejningsfirmaet har opkrævet et ekstra beløb – hvad skal jeg gøre?

    Hvis årsagen til reklamationen er, at biludlejningsfirmaet har opkrævet et ekstra beløb, beder vi dig i første omgang om at forsøge at løse dette ved at kontakte biludlejningsfirmaet direkte. Bemærk venligst, at biludlejningsfirmaer har ret til efterfølgende at foretage opkrævninger for parkeringsbøder, vejafgifter etc. Ofte håndteres disse ekstra opkrævninger af et andet firma med et andet navn end det firma, du oprindeligt lejede hos.

     

    Hvis du ikke får hjælp fra biludlejningsfirmaet, kan du foretage reklamationen hos os. I din reklamation skal det fremgå, hvem du kontaktede, tidspunktet, hvordan kontakten blev foretaget, og hvad resultatet blev. Vedhæft al dokumentation, der styrker din sag, som fx e-mails og kontrakten.