Svar på almindelige spørgsmål

  • Kan jeg spærre mit kort for køb på nettet?

    Ja, hvis du har vores privatkort, kan du vælge at spærre helt for netkøb på dit kort ved at logge ind på Mit Eurocard og ændre dine indstillinger under Korttjenester/Købsindstillinger. Muligheden for at spærre helt for onlinekøb er ikke mulig for firmakort.

     

    Uanset hvilket kort du har, anbefaler vi, at du beholder indstillingen: Sådan handler du tryggere på nettet. Så er dit kort åbent for køb på hjemmesider med Mastercard Identity Check og for abonnementer til f.eks. Spotify og Netflix. Andre køb kan blive nægtet.

     

    Bliver et netkøb nægtet, får du en sms med information om, hvordan du lukker op for købet. Sørg derfor altid for at have din mobiltelefon i nærheden, og at vi har dit mobilnummer registreret på Mit Eurocard. Kortet bliver derefter åbnet for netkøb i en time, så du kan gennemføre dit køb.

     

    Som kunde er du altid beskyttet mod økonomiske tab – uanset om du har valgt at åbne kortet permanent eller blot for en periode – så længe, du har opbevaret kortet efter forskrifterne og ikke været uforsvarlig med kortet.

  • Hvornår er forfaldsdatoen for næste faktura?

    Eurocard fakturerer normalt omkring den 20. i måneden og fakturaen forfalder til betaling den 1. bankdag i den efterfølgende måned.

     

    Betaler du via girokort, vil du modtage dit kontoudtog ca. den 25. i måneden inden forfaldsdatoen.

     

    Betaler du via Betalingsservice fremgår dine betalinger af den månedlige oversigt, og betalingen sker automatisk.

     

    Faktureringsdato Forfaldsdato
    16.12.2019 02.01.2020
    16.01.2020 03.02.2020
    14.02.2020 02.03.2020
    16.03.2020 01.04.2020
    16.04.2020 01.05.2020
    14.05.2020 02.06.2020
    16.06.2020 01.07.2020
    17.07.2020 03.08.2020
    17.08.2020 01.09.2020
    17.09.2020 01.10.2020
    19.10.2020 02.11.2020
    17.11.2020 01.12.2020
    15.12.2020 04.01.2021
  • Hvad er en kontaktløs betaling?

    Kontaktløs betyder at kortet bliver læst, når du holder det hen til terminalen. Dit kort har den funktion, hvis det har symbolet for kontaktløse betalinger.

    nfc-symbol

    Når du ser symbolet på en betalingsterminal, behøver du ikke indsætte kortet - det er nok at holde det op til siden af terminalen.

     

    Har du købt for mere end 350 kr., skal du indtaste din kode, men handler du for mindre, er det nok at du blot "bipper".

  • Hvordan foretager jeg en kontaktløs betaling?

    Det eneste du skal gøre er at holde kortet op til terminalen.

    • Når du foretager et køb, skal du holde kortet op til terminalen, og når du hører et bip, er betalingen gennemført.
    • Du kan lave kontaktløse køb på op til 350 kr. uden brug af pinkode. Som en ekstra sikkerhed kan du dog også ved små køb under 350 kr. blive bedt om at indtaste din pinkode.
    • Hvis du har flere kort i din tegnebog med kontaktløs betalingsfunktion, skal du holde et enkelt kort op til terminalen.
  • Hvordan aktiverer jeg mit kort til kontaktløs betaling?

    Hvis du har funktionen i dit kort, så aktiveres den automatisk første gang du betaler med kortet via chippen og pinkoden i betalingsterminalen.

     

    Ønsker du ikke at dit kort skal kunne anvendes til kontaktløs betaling - kontakt kundeservice.

  • Hvad er en digital tegnebog?

    Det kan være en app i din mobiltelefon, et smart ur, en tablet eller en computer, der holder styr på dine kort, når du handeler i butikker. Et eksempel på en digital tegnebog er MobilePay.

     

    Du vælger, hvilket af dine kort du foretrækker at betale med og lægger dette kort øverst i din digitale tegnebog. Men du kan altid vælge at betale et af dine andre kort i den enkelte betalingssituation.

  • Skal jeg betale mine udenlandske køb i lokal valuta eller i danske kroner?

    Du kan i udlandet blive spurgt, om du ønsker at betale i danske kroner. Vi anbefaler, at du svarer nej og i stedet betaler i lokal valuta. Butikkens kurs er typisk dårligere end den, Eurocard anvender.

     

    Her kan du se den kurs, som er anvendt ved omregning af dine udenlandske køb til danske kroner.

  • Hvilken kurs bruger Eurocard ved omregning af køb i udlandet til danske kroner?

    Ved omregning fra udenlandsk valuta anvendes den kurs Eurocard modtager fra MasterCard som referencekurs. Undtagelser kan forekomme. For alle valutaer beregnes et valutatillæg ved omregningen – jfr. Prisbladet

     

    Se valutakurs

  • Kan jeg hæve valuta på et vekslingskontor?

    Ja, men når du hæver valuta på et vekslingskontor, så betragtes det som en kontanthævning med tilsvarende omkostninger.

    Pris og bestemmelser privatkortPris og bestemmelser firmakort

  • Kan jeg spærre for udenlandske køb på mit kort?

    Vi stræber efter at give vores kunder så sikre og enkle løsninger som muligt. I dag tilbyder vi ikke denne mulighed, men vi følger udviklingen tæt. Som kunde hos Eurocard er du dog altid beskyttet mod økonomiske tab – så længe du ikke har handlet direkte uagtsom med dit kort.

 

  • Jeg forsøger at handle på nettet, men købet går ikke igennem, hvorfor?

    Vi har indført en ny sikkerhedsblokering for køb på nettet, hvilket betyder, at du i nogle netbutikker muligvis aktivt skal åbne dit kort for at kunne handle. Vi gør det for at beskytte dig som kunde mod svindel.

     

    For at kunne handle enkelt på nettet fremover er det vigtigt, at vi har dit mobilnummer. Så modtager du en sms fra os, hvis vi stopper dit køb, når du forsøger at handle på en hjemmeside, som vi ikke har klassificeret som sikker. Ved at svare på sms'en kan du åbne dit kort for én times køb på nettet. Du kan så gennemføre dit køb.

     

    Næste gang du skal handle på nettet, kan du sende sms'en, inden du handler og derved åbne for netkøb i én time.

  • Kan jeg spærre mit kort for køb på nettet?

    Ja, hvis du har vores privatkort, kan du vælge at spærre helt for netkøb på dit kort ved at logge ind på Mit Eurocard og ændre dine indstillinger under Korttjenester/Købsindstillinger. Muligheden for at spærre helt for onlinekøb er ikke mulig for firmakort.

     

    Uanset hvilket kort du har, anbefaler vi, at du beholder indstillingen: Sådan handler du tryggere på nettet. Så er dit kort åbent for køb på hjemmesider med Mastercard Identity Check og for abonnementer til f.eks. Spotify og Netflix. Andre køb kan blive nægtet.

     

    Bliver et netkøb nægtet, får du en sms med information om, hvordan du lukker op for købet. Sørg derfor altid for at have din mobiltelefon i nærheden, og at vi har dit mobilnummer registreret på Mit Eurocard. Kortet bliver derefter åbnet for netkøb i en time, så du kan gennemføre dit køb.

     

    Som kunde er du altid beskyttet mod økonomiske tab – uanset om du har valgt at åbne kortet permanent eller blot for en periode – så længe, du har opbevaret kortet efter forskrifterne og ikke været uforsvarlig med kortet.

  • Hvordan kan jeg nemmest åbne mit kort for én times køb på nettet?

    Forudsat at du ikke har valgt alternativet ”Kun køb i butik” inde på Mit Eurocard, så  vil dit kort altid være åbent for køb i netbutikker, der anvender Mastercard Identity Check og for dine abonnementer (fx Spotify, Netflix etc.).

     

    I andre netbutikker kan det kræves, at du aktivt åbner dit kort for at kunne handle. Det gør du nemmest ved at besvare en sms, som bliver sendt til dig automatisk, hvis et køb stoppes af os. Eller ved at du på forhånd åbner dit kort for køb på nettet ved at logge ind til Mit Eurocard.

  • Hvorfor modtager jeg en sms fra jer, når jeg ikke har handlet på nettet?

    Det kan enten dreje sig om et netkøb, som du allerede har foretaget, og hvor forretningsstedet bagefter prøver at trække beløbet, eller det er et svindelforsøg på at bruge dit kort. Kontakt kundeservice, så hjælper de dig.

  • Hvor accepteres mit kort?

    Eurocard er koblet til Mastercard, hvilket betyder, at det accepteres i hele verden både på nettet og i butikker. Alle butikker som har Marstercard logo på deres hjemmeside accepterer Eurocard som betaling.

  • Hvad er en digital tegnebog?

    Det kan være en app på din mobiltelefon, et smart ur, en tablet eller en computer, der holder styr på dine kort, når du handler på nettet. Et eksempel på en digital tegnebog er MobilePay.

     

    Du vælger, hvilke et af dine kort du foretrækker at betale med og lægger dette kort øverst i din digitale tegnebog. Men du kan altid vælge at betale med et af dine øvrige kort.

     

    Når du betaler på nettet, anbefaler vi, at du bruger dit Eurocard, da betalingen ikke trækkes direkte på din bankkonto, men istedet kommer på en faktura, som du kan gennemgå, inden du betaler.

  • Hvad er MobilePay og hvordan fungerer det?

    MobilePay er en digital tegnebog, der gør det nemt, hurtigt og sikkert for dig at handle online.

     

    Du lægger dit Eurocard ind i MobilePay og godkender dit køb ved at indtaste dit mobilnummer. Handler du via mobilen, behøver du ikke engang indtaste dit mobilnummer, så åbnes app'en automatisk, og du godkender beløbet med et swipe.

     

    Alle der har symbolet på deres hjemmeside accepterer MobilePay som betalingsmåde.

  • Hvad er Mastercard Identity Check?

    Det er en global sikkerhedsstandard, som mange netbutikker er tilknyttet. Det betyder, at du skal bekræfte dit netkøb med NemID eller med engangskode, som du modtager via sms.

    Hvis du ikke allerede har NemID, kan du få det ved at kontakte din bank, ved personlig henvendelse på dit lokale borgerservicecenter eller på nemid.nu. Mere information om NemID finder du på nemid.nu.

    Log ind på Mit Eurocard og kontroller at du har det rigtige mobilnummer registreret hos os.

  • Hvordan fungerer en betaling med kort i mobilen?

    For at kunne betale med Eurocard i din mobiltelefon, skal du lægge dit kort ind i de forskellige betalings app's, som du kan downloade fra fx App Store eller Google Pay.

     

    Download app'en og følg vejledningen  for at lægge dit Eurocard ind.

     

    Sådan foretager du en betaling:

    • Hold din mobiltelefon hen mod betalingsterminalen.
    • Beløbet vises på din skærm - er det under 200 kr., så godkender du ved trykke på "Godkend", er beløbet over 200 kr., så skal du godkende ved at swipe.
    • Købet kommer på dit næste kontoudtog.
  • Hvor sikkert er det at betale med kort i mobilen?

    Som kunde hos Eurocard er du altid beskyttet mod økonomiske tab – så længe du ikke har været direkte uagtsom i brugen af dit kort

    Laes mer om sikkerhed og kort

  • Hvad gør jeg hvis betalingen i mobiltelefonen ikke fungerer?

    Hvis gyldigheden af dit kort ikke er udløbet eller kortet ikke er blevet spærret af en eller anden grund, er problemet formentlig forbundet med butikkens betalingsterminal eller betalings app'en.

     

    Hvis problemet fortsætter, så kontakt os så vil vi forsøge at hjælpe dig. 

  • Kan jeg hæve kontanter med mit Eurocard?

    Ja, i Danmark kan du hæve op til 30.000 DKK i kontantautomater pr. løbende 30 dage. Men det eksakte beløb, som du kan hæve, det afhænger af, hvilket kort du har. Bemærk, at der opkræves et gebyr i forbindelse med kontanthævninger.

     

      Pr. dag                Pr. løbende 30 dage
    Eurocard og
    Eurocard Corporate
    3.000 DKK 15.000 DKK
    Eurocard Gold og
    Eurocard Corporate Gold
    6.000 DKK 30.000 DKK
    Eurocard Platinum og
    Eurocard Corporate Platinum
    6.000 DKK 30.000 DKK

    Bemærk, at der ved hævninger i udlandet kan forekomme lokalt fastsatte begrænsninger, og at der er gebyr forbundet med kontanthævninger. 

     

    Pris og bestemmelser privatkortPris og bestemmelser firmakort

  • Hvad gør jeg, hvis kortet ikke fungerer?

    Kontroller at chip og magnetstribe ikke er beskadiget eller beskidt. I enkelte tilfælde kan det være butikken, som har tekniske problemer.

     

    Hvis kortet ikke fungerer efter gentagne forsøg, så kontakt os, og vi sender dig et nyt.

  • Hvad er en CVC eller CVC-kode?

    Det er den trecifrede kode til højre for underskriftsfeltet på bagsiden af dit kort. Koden skal ofte oplyses, som en ekstra sikkerhed ved betaling på nettet.

  • Min pin-kode er spærret. Hvad skal jeg gøre?

    Hvis din pin-kode er spærret, så behøver du ikke at bestille et nyt kort. Ring til kundeservice, så hjælper vi dig. Sørg for, at du har dit kort inden for rækkevidde, når du ringer.
     

    OBS! Af sikkerhedsmæssige årsager tager vi ikke imod kortinformation via e-mail.

  • Hvordan opsiger jeg mit kort?

    Privatkort:

    Du kan opsige kortet, med 1 måneds varsel. Beløbet, du har betalt for at have kortet, refunderes forholdsmæssigt. Ved opsigelse inden for de første 6 måneder opkræves et gebyr.

    Pris og bestemmelser

     

    Firmakort:

    Du kan opsige kortet uden varsel. Beløbet, du har betalt for at have kortet, refunderes ikke. Kontakt os, hvis du vil opsige dit kort.

  • Hvad er Mit Eurocard?

    Ved at logge ind på Mit Eurocard kan du:

    • se din saldo, dine fakturaer og dine kvitteringer
    • opdatere dine kontaktoplysninger
    • søge om at delbetale eller ændre kreditmaksimum, gælder ikke for firmakort
    • eksportere dine køb til Excel så du enkelt kan lave budget og/eller rejseafregning.

     

    Du logge nemt ind på Mit Eurocard ved at anvende NemID eller engangskoder via sms til din mobil.

     

    Har du problemer med at logge ind? Her finder du de mest almindelige spørgsmål og svar.

  • Hvor kan jeg se kvitteringerne på mine køb?

    I udgangspunktet har forretningsstedet kopi af alle kvitteringer. Og nu har du via Eurocard app'en mulighed for at gemme dine kvitteringer digitalt, så du altid har dem lige ved hånden.

  • Hvornår er forfaldsdatoen for næste faktura?

    Eurocard fakturerer normalt omkring den 20. i måneden og fakturaen forfalder til betaling den 1. bankdag i den efterfølgende måned.

     

    Betaler du via girokort, vil du modtage dit kontoudtog ca. den 25. i måneden inden forfaldsdatoen.

     

    Betaler du via Betalingsservice fremgår dine betalinger af den månedlige oversigt, og betalingen sker automatisk.

     

    Faktureringsdato Forfaldsdato
    16.12.2019 02.01.2020
    16.01.2020 03.02.2020
    14.02.2020 02.03.2020
    16.03.2020 01.04.2020
    16.04.2020 01.05.2020
    14.05.2020 02.06.2020
    16.06.2020 01.07.2020
    17.07.2020 03.08.2020
    17.08.2020 01.09.2020
    17.09.2020 01.10.2020
    19.10.2020 02.11.2020
    17.11.2020 01.12.2020
    15.12.2020 04.01.2021
  • Hvornår skal min faktura senest være betalt?

    Betalingstiden for din faktura er normalt 10 dage, hvor første dag er den dag, du modtager fakturaen fra os, og sidste dag er forfaldsdatoen.

     

    Hvis du har et firmakort, kan du forlænge betalingstiden mod en merbetaling. 

  • Kan jeg modtage min faktura i e-Boks?

    Med e-Boks slipper du for besværet med papirfakturaer og modtager istedet fakturaen direkte i e-Boks. Enkelt for dig – og godt for miljøet. 

     

    Du tilmelder din Eurocard faktura til e-Boks på e-boks.dk. Denne mulighed har du dog kun, såfremt du har et privatkort eller et firmakort med privathæftelse.

  • Kan jeg betale fakturaen via Betalingsservice?

    Ja. Du kan tilmelde din faktura til Betalingsservice, hvis du har et privat Eurocard eller et Eurocard Corporate med privathæftelse. Når du har tilmeldt betalingen til Betalingsservice, vil du ikke længere modtage en faktura med posten, istedet vil oplysningerne fremgå af din BS oversigt.

     

    Sådan tilmelder betalingen til Betalingsservice:

    • Alle oplysningerne, du skal bruge, fremgår af fakturaen. Hvis du er i tvivl, er du velkommen til at kontakte kundeservice.
    • For at framelde betaling til Betalingsservice:  Så kontakter du os, og vi hjælper dig.
    • Med Betalingsservice trækkes din betaling automatisk fra din bankkonto - servicen er gratis. Det eneste du behøver at tænke på er, at der skal være penge på kontoen til betaling af fakturaen dagen før forfaldsdato. 
  • Hvordan laver jeg en indbetaling til mit kort uden at have min faktura?

    Du finder altid dine indbetalingsoplysninger på fakturaen, men du kan også logge ind på Mit Eurocard.

     

    Hvis du vil foretage en ekstra indbetaling, så kan du:

    • Indbetale via indbetalingskort. I kodelinien tastes følgende: "71" "kontonummer" "81519706"
    • Du kan foretage en bankoverførsel til vores bankkonto 5295 - 001 000 9723 – husk at angive dit kontonummer.

     

    Vær opmærksom på, at det tager en ekstra dag med en bankoverførsel end med en indbetaling via et indbetalingskort. Det skyldes, at indbetalingskortet automatisk er tilknyttet din kortkonto.

  • Kan jeg betale min faktura fra udlandet?

    Ja, men du skal i så fald bruge vores bankoplysninger, blandt andet SWIFT-adresse og IBAN-nummer.

     

    Bank:
    SEB Bank
    Bernstorffsgade 50
    1577 København V

     

    Konto:
    5295-0010009723

     

    Swiftadresse:
    ESSEDKKK

     

    IBANDK:
    1952950010009723

     

    Såfremt betaling finder sted fra udlandet, og Betalingsservice (BS) eller FIK kortets OCR-reference (girokortets betalingslinie) ikke kan benyttes, er det muligt at foretage betaling direkte til ovenstående bankkonto. Vi gør opmærksom på, at et evt. bankgebyr pålægges indbetaler.

     

    For at vi kan identificere dig som indbetaler, er det vigtigt, at du skriver dit kontonummer under "Meddelelse til modtager".